Dag 7: Leòn - San Martín del Camino 26,10 km in 5u12

27 augustus 2017 - San Martín del Camino, Spanje

Zalig geslapen in León, het was een goede beslissing om opnieuw in een hotel te slapen. Alle kledij is gewassen, alle elektronica is terug opgeladen. En ook mijn batterijen zijn weer op peil.
Ik was pas om 7u00 wakker, dus pas om 7u30 vertrokken voor een wat rustigere etappe dan de 2 vorige. Een zondag zou een rustdag moeten zijn... maar mijn benen blijven goed aanvoelen, dus blijf ik doorgaan.
De straten waren nog nat van de regen van de voorbije nacht en bijgevolg hier en daar glad. Ik zag sommige pelgrims schuiven, gelukkig telkens zonder erg. Mijn uitschuiver bij aankomst on Slovenië indachtig, begon ik eerder voorzichtig aan mijn wandeldag. Ondanks die voorzichtigheid heb ik toch ook een kleine schuiver gemaakt, waardoor mijn knie wat wegdraaide, gelukkig zonder erg.
Doel was om vandaag minstens tot Villadangas del Páramo te geraken, de voorziene etappe over 22 km. Finaal heb ik er 4 km bijgedaan, de inhaalbeweging naar een derde etappe is dus begonnen.
Vandaag voor de eerste keer 's morgens een fleece aangedaan, later werd het zelfs een regenjasje en moest de regenhoes van de rugzak ook boven gehaald worden. Bijna de ganse wandeling was een afwisseling van buien en droge periodes. Pas na aankomst hier is de zon beginnen schijnen. Op zich deed het niet slecht om eens een Belgisch weertje te hebben, ik had een heimwee dagje, zo voelde ik me toch een beetje meer thuis...
De alberque hier heeft allerlei soorten kamers, tot een individuele kamer met sanitair toe. Vermits er zo nog vrij waren, was mijn keuze snel gemaakt, 20 EUR + 9 EUR voor het diner, faire deal.
Dagschema is ook een beetje herhaling, wandelen en tussendoor eten, slaapplaats zoeken, kledij wassen en zelf douchen, een siësta doen, de plaats verkennen, blog schrijven, eten en op tijd gaan slapen.
Het was duidelijk dat er vanaf vandaag nieuwe pelgrims bijgekomen zijn, ik zag opnieuw witte benen en armen, propere schoenen, wandelaars op zoek naar hun eigen tempo, twijfel op sommige kruispunten (hoe werkt die bewegwijzering hier?), en zo meer. Net zoals ik ,intussen 7 dagen geleden, vanuit Burgos vertrok. Inmiddels ben ik tot op minder dan 300 km van Santiago geraakt. Ook hier met de nodige voorzichtigheid tegenover de verschillende bronnen.
Morgen nog een vrij vlakke etappe, nadien volgen enkele klim etappes elkaar op. Benieuwd hoe dat me gaat afgaan.
De weersvoorspelling geeft bewolking met kans op buien voor de komende dagen, qua temperatuur zal het dus wel loslopen.
Enne, nog steeds geen Belgen of Nederlanders tegen gekomen... maar of dat nu zo erg is.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Peggy Lodewyckx:
    27 augustus 2017
    Hey Rudi, slaapwel voor vannacht en morgen fris weer op vol goede moed!
    Succes en groetjes vanuit een zonovergoten Kontich
    Peggy
  2. Dirk Willems:
    27 augustus 2017
    Allez goe geslapen en extra 4km in de benen. Top. Nu blijven doorgaan. Goe bezig.
  3. Ilse De Vos:
    Rudi,
    Geweldig wat je doet, ik zou wel in je (wandel)schoenen willen staan! Nog een fijne vakantie hé. Groetjes, Ilse
  4. Karin:
    28 augustus 2017
    Nog maar 300 km te gaan? Amai, ge vliegt er nogal in! Uw kuiten zijn straks te dik voor uw lange broeken .
  5. Eric:
    28 augustus 2017
    Rudi, al mijn respect voor deze uitdaging ! Succes !