Dag 11: het einde van mijn Camino.

31 augustus 2017 - As Nogais, Spanje

Mijn Camino eindigt in Villafranca del Bierzo, na een 285 km op 10 dagen. Gisteren tijdens de afdaling naar Molinaseca mijn knie verrokken, vanmorgen een dikke knie en wat koortsig. Ik ken dit letsel, heb het al eerder meegemaakt, kost me minstens een week rustig aan doen. Met 2 zware etappes voor de boeg, is daar geen beginnen aan. Ik ben nu met de bus op weg naar Santiago, vlieg van daaruit morgen terug naar huis.
Mixed feelings: enerzijds tranen omwille van het voortijdig moeten afhaken, anderzijds een goed gevoel omwille van de mooie ervaringen, de boeiende mensen, de mooie omgevingen, de leuke contacten hier en die met het thuis front, de bevestiging die ik onderweg vond in verband met allerlei vragen die me bezig hielden/houden.
Allemaal heel erg bedankt voor jullie mee beleven van deze mooie tocht! Ook jullie likes, commentaren, steun, ... maakten dit voor mij tot een belevenis die ik nooit meer ga vergeten.

1. De Sutter:
    31 augustus 2017
    Spijtig van uw knie; verzorg dit maar goed.
    Goede terugreis en geniet van je laatste dag in Santiago.
  2. Petra:
    31 augustus 2017
    Jammer, maar het is toch goed dat je erkent want je moet stoppen. De meeste mensen herkennen deze punt niet. En...de volgende keer wil ik me doen. Groetjes van uit Reunion
  3. Niki Witvrouwen:
    1 september 2017
    Heel spijtig dat jouw Camino vroegtijdig stopt!! Desondanks zal het een onvergetelijke ervaring en een knappe sportieve prestatie blijven.
    Ook jammer voor je vele trouwe volgers. De collega's gaan jouw dagelijkse verslagjes missen :-)
  4. Wim Bierinckx:
    2 september 2017
    Dikke pech Rudi!
    Maar een heel verstandige beslissing om de handdoek te gooien.
    Je hebt meer dan bewezen dat je dit aankunt maar dan moet je uiteraard wel vrij blijven van kwetsuren.
    Hopelijk kan je ooit deze boeiende tocht alsnog verder zetten.
    Dikke proficiat en merciekes voor uw dagelijkse verslaggeving!