Dag 6: El Burgo Ranero - León zo'n 40 km in 7u10 (schatting wegens platte batterij gsm)

26 augustus 2017 - León, Spanje

Vanmorgen om 6u20 al de baan op, vol goede voornemens om León te bereiken enerzijds, en toch met twijfels over de afstand anderzijds. Tot 7u00 van het ene 'verlichte' groepje naar het andere gewandeld, nadien was het licht genoeg om volledig op eigen kracht te wandelen. Ik heb thuis ook zo'n hoofdlamp, maar heb er niet aan gedacht om die mee te nemen. Gelukkig is de verbondenheid onder de pelgrims groot en kan je zonder problemen aanpikken bij een 'hoofdlamper'.
Het weer was vandaag gelukkig wat minder, de zon is zowat de ganse dag afwezig gebleven (zou wel in België schijnen, heb ik gehoord...) en heel af en toe vielen er enkele druppels. Ideaal wandelweer dus.
Onderweg heb ik een hele tijd gewandeld met Marco, een Braziliaan uit Sao Paulo. Boeiende kerel, die net opgezegd was op zijn werk en een deel van zijn betaalde opzegtermijn aan de Camino wou besteden. Zijn vrouw arriveert maandag in León en dan wandelen ze samen door naar Santiago. We wandelden samen tot Mansilla de las Mulas, zowat halfweg mijn geplande etappe.
Finaal bleek de afstand opnieuw groter dan wat de Michelin gids vermeld, ik denk dat de 36 km tot de stadsgrens zijn, logeer nu in een hotel in het centrum, toch nog een 4 km verder. Dus vandaag ruwweg 40 km op de teller, da's net geen marathon, geeft me toch een goed gevoel dat ik dit kan en nadien nog energie over heb om de stad te bezoeken. Moet een soort van walkers high zijn, vergelijkbaar met runners high in het lopen. Alleszins, het goede gevoel van gisteren was er vandaag ook nog, ik heb nu 6 dagen gedaan over 8 voorziene etappes.
Vanavond opnieuw een hotel gezocht, ruimte en tijd om mijn kleren te wassen, gsm en power batteries op te laden. En hoop op een betere nacht, zaal was opnieuw een snurkconcert.
Daarnet is er nog een zwaar onweer losgebarsten boven León, was aangekondigd voor morgen namiddag...

1. Dirk Willems:
    27 augustus 2017
    Goe bezig Rudi. Succes met de volgende etappe. Toch plezant om dit te kunnen volgen via deze blog.
  2. Guy:
    27 augustus 2017
    Awel Rudi, je vliegt er nogal in a tempo door deze etappes ! Ik zou er allang (minstens) 2 dagen rust tussen gedaan hebben :-)