Dag 4: Carrión de los Condes - Terradillos de los Templarios +- 25,44 km in +- 4u42

24 augustus 2017 - Terradillos De Los Templarios, Spanje

Vanmorgen om 7u00 vertrokken in het hotel. Aan de geluiden te horen die vanaf pakweg 5u30 begonnen, was ik niet de enige pelgrim die daar verbleef. Eindelijk wel beter geslapen.
Idee was om eerst in Carrión nog te ontbijten, maar daar bleek nog niets open te zijn. Dan maar op enkele koekjes en water de weg op. Gelukkig heb ik nog steeds reserves over...
Ontbijt dan ergens ten velde naast de weg rond 8u30, een lekker chocoladebroodje met vers fruitsap en een koffie verkeerd.
Al direct na vertrek zat ik in mijn tempo, zat dus goed. De zon was er van het begin ook bij en dat voel je. Als Belg voel je dat toch anders dan oa. de Spanjaarden, Italianen, ... Ik loop vrij snel te zweten, bij hen begint dat pas bij het oplopen van een helling of bij een verdere stijging van de temperatuur. Soit, het is wat het is. Wel opvallend, ik ben nog geen enkele Belg of Nederlander tegengekomen. De bloggers die ik vooraf gevolgd heb, zijn allemaal alweer thuis, anderen vertrekken in de komende weken. Misschien qua temperatuur een interessanter tijdstip, maar goed, ik ben nu hier.
Een groot deel van de dag over de Tierra de Campos gewandeld, blijkbaar deels een natuurgebied, deels landbouwgebied.
Net als gisteren weer naast een weg gewandeld (wandelaars gebruiken eigenlijk 'gelopen' maar als ex-loper wil ik dat onderscheid toch bewaren), gelukkig zonder voortdurende kilometeraanduiding.
Na nog korte eet- of drinkstopjes in Calzadilla de las Cueza en Ledigos aangekomen in Terradillos de los Templarios. En nu in Alberque Jacques de Molay, waar een 50 slaapplaatsen zijn, verspreid over kamers van maximum 8 bedden. Er is diner tussen 18 en 20u00, een winkeltje vanaf 17u30 en ontbijt morgenvroeg om 7u00. Kostprijs overnachting 10 EUR, ontbijt 3 EUR en diner ook 10 EUR .

1. Dirk Willems:
    24 augustus 2017
    Allez de eerste 100km stappen zijn een feit. Schitterend op naar de 200. Goe bezig. Doe zo voort
  2. Yves:
    24 augustus 2017
    En dat allemaal zonder mij. GRRRRRR
  3. Eddy a:
    25 augustus 2017
    het hart zegt ja, de benen en ons Maria zeggen neen. nu tussen ons gezegd en gezwegen, kan je je tempo niet ietsje opdrijven, elke dag zo'n 10 km meer bv , kwestie van sneller terug te komen en ons hier ook een beetje te ondersteunen, zoals wij nu doen.
    groetjes , en hou de pas er in.