Dag 0: verkenning Burgos

20 augustus 2017 - Burgos, Spanje

Burgos is de stad van El Cid, één bekende Spaanse ridder. Het heeft een prachtig historisch centrum, dat nog veel van zijn middeleeuwse grandeur bewaard heeft. Trekpleister is de schitterende gotische kathedraal, die terecht op de Werelderfgoedlijst van Unesco staat. Voor mij bestond deze dag uit het zoeken naar een Credencial (een stempelboekje dat maar op bepaalde plaatsen mag worden uitgegeven en dat oa kortinu oplevert voor de overnachtingen in de Albergues), uit het zoeken naar de aanduidingen van de weg naar Santiago en uit het wennen aan de temperaturen. Volgens Google was de juiste Credential op 2 plaatsen verkrijgbaar, nabij de Kathedraal (gesloten op zondag) en in de Albergue Municipal (prachtig gebouw waar de pelgrims voor amper 5 euro kunnen overnachten) en daar heb ik er één te pakken gekregen. De route zelf loopt op enkele tientallen meters voorbij het hotel, dus ook opgelost. De temperatuur dan: 11 ° C vanmorgen rond 8u30, zo'n 34 rond 14u00. Zie ik morgen wel verder.