Dag 5: Terradillos de los Templarios- El Burgo Ranero 32,10 km in 5u45

25 augustus 2017 - El Burgo Ranero, Spanje

Ik wil eerst iedereen bedanken voor de leuke reacties op de vorige tekstjes. Spijtig genoeg is er technisch geen mogelijkheid om op een reactie te reageren. Vandaar dat het daar stil blijft.
Super dag vandaag, mede dankzij een net iets frissere temperatuur, op de middag was het amper 28 °C. Bovendien wandelde ik het grootste deel van de dag onder platanen, dus afwisselend zon en schaduw. Maar ook de benen en voeten voelden van bij de start prima aan. En doen dat ook nu, dik 32 km verder, nog. Ik vermoed dat de vorige dagen mee kunnen genomen worden als training. Mijn voorbereiding werpt duidelijk vruchten af, dikke merci aan iedereen die mij tips gegeven heeft, ik ga ze hier niet opsommen maar ze weten het zelf wel.
Mooie plaatsjes vandaag waren zeker San Nicolás del Real Camino en Sahagún.
El Burgo Ranero is een klein plaatsje, maar waar wel alles is. De alberque heeft geen ontbijt of diner faciliteit, dus al voorraad gehaald voor morgenvroeg en sebiet ergens nog een peregrinos menu gaan zoeken, er is hier genoeg keuze. Een overnachting kost 12 EUR.
Intussen heb ik weer een halve etappe ingehaald. Als ik morgen tot Leon geraak, heb ik op 6 dagen 8 etappes gewandeld. Maar dan staan er 's avonds wel 36 km op de teller. Ik bekijk het wel in Arcabueja na 27 km en jullie lezen het morgen.
Voor de statistici, ik heb nu op 5 dagen een 142 km gedaan op een 26 uur, gemiddeld net geen 5,5 km per uur. En ben daar heel tevreden mee.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Karin:
    25 augustus 2017
    Goe bezig, man!
  2. Wim Bierinckx:
    25 augustus 2017
    Mooie prestatie Rudi!
    Ik hou wel van die statistieken, deed ik vroeger ook altijd voor mezelf als ik ging joggen.
    Die 2 dagen voorsprong geven je wel een aardige marge om ofwel een extra dag ergens te blijven hangen of om later nog door te stappen naar uw 2de bestemming (ben even de naam kwijt).
    Tot de volgende.
  3. Dirk Willems:
    26 augustus 2017
    Kei goe bezig. Volhouden en genieten van de prachtige wandelingen.
  4. Nijs:
    26 augustus 2017
    Doe zo voort, Rudi!!! Goe bezig.
  5. Karin Sneyers:
    29 augustus 2017
    Knap dat gemiddelde van 5.5 km/u! Geniet van de omgeving, het is daar een schitterend gebied. Tof dat we door de foto's een beetje kunnen meebeleven.