Dag 3: Boadilla del Camino- Carrión de los Condes 25,24 km in 4u37

23 augustus 2017 - Carrión de los Condes, Spanje

Ik ben finaal de enige gast in de herberg gebleven, grote luxe, een slaapkamer van zo'n 60 vierkante meter, eigen badkamer en privé bediening bij de maaltijden. Meer dan zijn geld waard. Als je alleen in een stapelbed ligt en je beweegt, beweegt heel dat bed mee, dus opnieuw slecht geslapen.
Vanmorgen om 7u00 ontbeten en rond half 8 vertrokken, even samen gewandeld met één van de Italianen en de Française uit San Bol, die er toen al 9 km hadden opzitten. Ze verklaarden me compleet zot om op dag 2 al direct boven de 30 km te gaan, gelukkig heeft dat nauwelijks sporen nagelaten. Het duurde alleen wat langer om in mijn ritme te geraken.
De weg tot Fromista (eerste 6 km) liep langs een kanaal, dus een groener landschap dan de vorige dagen. Nadien liepen we naast de P-980, een provincieweg. Dat is een heel andere manier van wandelen, je hebt voortdurend benul van het aantal nog te wandelen kilometers. Met nog 15 km te gaan, zag ik het even niet zitten, nog zoveel... twee kilometer verder terug in de juiste mindset, toen waren het er nog maar 13... of wat je jezelf kan aandoen door iets positief of negatief te benaderen. De laatste 10 km kon ik mijn gewone tempo terug aanhouden. Een deel van de dag was het bewolkt, wat ook wel een impact zal gehad hebben. En nu dus in Carrión de los Condes, een klein, leuk stadje. Voor vannacht heb ik een hotelkamer geboekt, hoop dat ik daar eens fatsoenlijk doorslaap, de voorbije 2 nachten is dat niet gelukt. Het is een nieuw hotel, de man vroeg 40 EUR, ik bood 30 en hij aanvaarde. De economie zit hier toch heel anders in elkaar dan bij ons, je ziet hier nog van die kleine kruidenierswinkels en amper grote ketens. In Boadilla del Camino was zelfs geen apotheker of bakker. Horeca is er meer dan voldoende en vooral op de pelgrims gericht. Ik vraag me af wat de economische impact is van de hele Camino happening, want daar komt het toch op neer.
Alleszins opnieuw een leuke dag achter de rug, en opnieuw gevoeld dat ik nog marge had bij aankomst. Dat was gisteren anders. Sebiet nog een pelgrim menuutje meepikken en op tijd terug naar het hotel, zodat ik morgen rond 7u00 terug op pad kan. Bedoeling is om dan minstens tot in Terradillos de los Templarios te geraken, opnieuw zo'n 26 vrij vlakke kilometers.
Vandaag wel een strijd gevoerd met Compeed, dat spul helpt wel tegen blijnen, maar blijft ook aan je kousen plakken en een handwasje volstaat niet om dat eruit te krijgen. Straks eens googelen wat je daartegen kan doen... conclusie op meerdere forums: kousen weggooien...

1. Karin:
    23 augustus 2017
    Tof om je verslagen zo te kunnen lezen. Ik duim voor je dat alles goed blijft gaan. Je bent in elk geval goed gestart!
  2. Nijs:
    23 augustus 2017
    Goe bezig, Rudi!!! We hebben je gisteren gemist bij de jaarlijkse bbq. 't Was leuk: de Marc en Nicole en Glenn en Charlotte hadden weer hun best gedaan!!! Volgend jaar zijt ge er hopelijk weer bij. Hou er intussen de moed in. Wij blijven je volgen... :-)
  3. Dirk Willems:
    23 augustus 2017
    Goe bezig Rudi. Volhouden. Je zal er wel geraken. Moed erin houden en je komt er wel
  4. Karin Sneyers:
    24 augustus 2017
    Stevig bezig! Tof dat we je ervaringen kunnen volgen. Hou je goed!
  5. Kurt:
    24 augustus 2017
    Toffe blog Rudi en super Initiatief. Respect!
  6. Linda luypaerts:
    Toppie :-)
  7. Nadia:
    24 augustus 2017
    Chapeau dappere kerel , goe bezig !!!
  8. Kurt Stuyven:
    24 augustus 2017
    Respect Rudi!!!! Veel moed en tracht vooral veel te genieten, want dat is toch het belangrijkste.
  9. Petra:
    Lang leve Compeed :-)
  10. Els:
    25 augustus 2017
    Blijf wandelen en schrijven! :-)